معرفی شرکت Hochiki انگلیس

شرکتHochiki با تجربه و تخصص بیش ۸۰ سال به عنوان یکی از بزرگترین تولید کنندگان و تامین کنندگان محصولات صنعتی سیستم های اعلان حریق می باشد.

این شرکت در سال ۱۹۱۸ در توکیو ژاپن توسط توسعه شرکت های سرمایه گذاری بیمه تأسیس گردید این شرکت با تولید بالغ بر ۳۰۰۰ تجهیز سیستم اعلان حریق در سال به بزرگترین شرکت تولید کننده تجهیزات اعلان حریق مطابق استانداردهای جهانی می باشد.

شرکت Hochiki انگلستان در سال ۱۹۶۰ نسبت به بازگشایی دفتر بازرگانی در کشور انگلیس به منظور فروش و رقابت با محصولات سایر شرکت ها اقدام نمود که با توجه به سیاست های بازرگانی این شرکت توانست سهم بزرگی را از بازار بدست آورد .

در سال ۱۹۹۲ شرکت هوچیکی کارخانه خود را در شهر Gillingham, Kent در کشور انگلیس در به مساحت ۲٫۷ هکتار تأسیس نمود .

تأسیس این کارخانه منجر به تولید مستقیم تجهیزات در انگلیس مطابق استانداردهای اروپایی و توزیع مستقیم جهت کاهش قیمت تمام شده گردید.

شرکت Hochiki در حال حاضر اقدام به تولید تجهیزات اعلان حریق در کشور انگلیس و همچنین توزیع در اروپا توسط نمایندگان این شرکت با بیش از ۳۵۰ مشتری فعالیت دارد که با توجه به طیف وسیع تجهیزات و انطابق بالای آن با کنترل پنل های شرکت ها توانسته سهم بیشتری را از بازار سیستم های اعلان حریق را در اختیار بگیرد.

انواع تجهیزات اعلان حریق Hochiki

تأمین تجهیزات اعلان حریق از برند مطرح اروپایی HOCHIKI شامل سیستم های اعلان حریق و آدرس پذیر و متعارف (Conventional) ، روشنایی اضطراری جهت پروژه های صنعتی و تجاری می باشد. تجهیزات ارائه شده دارای تاییدیه های معتبر جهانی از جمله LPCB, VDS , Baseefa می باشد .

استفاده از پروتکل باز شرکت هوچیکی، استفاده بهینه از کنترل پنل های سازنده های مختلف مورد تایید شرکت هوچیکی بر اساس نیاز پروژه ها را مقدور می سازد همچنین این قابلیت، یکپارچه سازی سیستم را با کنترل پنل های مختلف فراهم می سازد .

استانداردها و تأییدیه ها :

محصولات تولید شده، توسط شرکت های ثالث صادر کننده استانداردهای بین المللی، مانند VDS و LPCB تست گردیده و پس از تایید کیفیت طراحی و تولید محصولات، گواهینامه های لازم صادر می گردد.

√ افزایش آدرس دهی تجهیزات :

طراحی جدید تجهیزات مطابق استاندارد اروپایی EN54 با قابلیت آدرس پذیری تا ۲۵۶ تجهیز ارتقاء یافته که موجب کاهش هزینه های کابل کشی و هزینه های مربوط به برنامه ریزی کنترل پنل گردیده است .

√ شناسایی منحصر به فرد :

هر تجهیز دارای یک کد منحصر به فرد می باشد که در صورت وقوع آلارم تشخیص محل دقیق دتکتور و فضایی که آلارم رخ داده است امکان پذیر می گردد.

√ سرعت پاسخ دهی سریع :

کلیه تجهیزات از طراحی پیشرفته ای برخوردار هستند که موجب پاسخ دهی سریع ، کمتر از ۱٫۵ ثانیه به کنترل پنل می شوند.

√ برنامه ریزی و راه اندازی :

کلیه تجهیزات از تکنولوژی آدرس دهی سریع پشتیبانی می کنند و قابلیت آدرس دهی به صورت دستی و یا از طریق کنترل پنل امکان پذیر است.

√ مدیریت آلارم های کاذب :

وجود آلارم های کاذب و یا فعال سازی اشتباه سیستم باعث ایجاد مخاطراتی در پروژه می گردد که با توجه به طراحی پیشرفته محصولات آلارم های کاذب به خداقل ممکن رسیده است.

√ جبران سازی :

عملکرد سنسور ها در طول زمان با توجه به آلودگی تدریجی محیط ممکن است باعث ایجاد خطاهایی در سیستم گردد که با توجه به قابلیت جبران سازی تجهیزات برای اطمینان از عملکرد مطلوب در هر ۲۴ ساعت جبران سازی به صورت اتوماتیک صورت می پذیرد.

پروتکل باز یا بسته ؟

مبحث پروتکل باز(Open protocol) و پروتکل بسته (Closed protocol) یکی از مباحث قابل پیگیری و مهم برای استفاده کنندگان تجهیزات و تولید کنندگان در ده سال اخیر بوده است .

شرکت هوچیکی انگلستان با تحقیقات گسترده و بازخورد مشتریان تجهیزات و سیستم های اعلان حریق خود را به صورت پروتکل باز (Open protocol) ارائه می نماید تا بالاترین سطح انعطاف پذیری و قابلیت های اتصال به سایر سیستم ها و رفع محدودیت های موجود در سیستم پروتکل بسته را برای کاربران و متخصصین فراهم نماید

برخی از مزایای سیستم پروتکل باز هوچیکی :

  • بالاترین همخوانی با شرکت های تولید کننده کنترل پنل را دارند ، این قابلیت باعث گردید ۳۲ شرکت برای تجهیزات اعلان حریق هوچیکی کنترل پنل با قابلیت های ویژه تولید نمایند مانند شرکت های ADVANCED, NSC, KENTEC, C-TEC, SCAME,….
  • عدم نیاز به شرکت پیمانکار نصب و یا نیروی متخصص جهت نصب و نگهداری سیستم
  • سازگاری با سیستم های BMS و Home Automation
  • سازگاری بالاتر با سیستم های صنعتی PLC, SCADA,…

تجهیزات ضد انفجار هوچیکی

تجهیزات ذاتا ایمن ، تجهیزاتی هستند که نسبت به ایجاد جرقه و یا حرارت (ایجاد گرما و حرارت در محیط نمی کنند ) در محیط های قابل اشتعال و انفجار ایزوله گردیده اند .

دستیابی به این مهم از طریق کاهش جریان و ولتاژ ورودی دستگاه امکان پذیر خواهد بود که با توجه طراحی و استفاده از تکنولوژی روز توسط شرکت هوچیکی انگلستان ، تجهییزات جهت استفاده در مناطق حساس قابل استفاده گردیده اند .

بنابراین تجهیزات ذاتاً ایمن شرکت هوچیکی با توجه به کاهش جریان و ولتاژ توانایی تولید جرقه (Spark) و حرارت در محیط های قابل اشتعال و انفجار(Hazard) را نخواهد.

ایرسمپلینگ های هوچیکی :

سیستم های ایرسمپلینگ هوچیکی با استفاده از تکنولوژی لیزری دارای حساسیت بسیاری بالایی می باشد که جهت استفاده در سرور ها اتاق ها دیتا و… می باشد که